G÷nderen Konu: B├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n Boyutlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░le Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m* Ve M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelemiz  (Okunma sayřsř 706 defa)

0 ▄ye ve 1 Ziyaretši konuyu incelemekte.

ăevrimdř■ř Ehl-i Keyf

  • [b]S├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? yumruklarla el s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?amazs├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z[b]
  • GencSau Demirba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒
  • ******
  • Ţleti: 2413
  • Site puanř: 283
  • Yaln├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z, kabullenilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? su├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž ger├?┬?├?┬?├?┬?├?┬že├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i kabul ettirir.
B├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n Boyutlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░le Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m* ve M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelemiz / Murat Aydo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?du
/>
/>Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k tarihinin temel etkenidir. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?dem ve e├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?inin Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ži├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?neyerek nefislerine zulmetmesi ile ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?layan, Sonra karde├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? katli1 ile devam eden bir tarih.
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žinde ve toplumda zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m/karanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k ve nur diyalektik2 bir m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žindedir. Yery├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nde halifeli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?in al├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?layan emanet, zulme kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadeleyi i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žerir. Hi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž kimse bu m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadeleden ka├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žamaz3.
/>
/>Tarih zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n h├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ókim oldu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u topluluklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n felaketleri ile doludur4. Ve bulundu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?umuz hal, ya├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z toplum helak durumudur da, fark├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?iliz.5
/>
/>Muhafazak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ór yorumlarda, iman├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?artlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ aras├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndan say├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lmayan zulme kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele, iman├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n en ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânemli ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?art├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r ger├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žekte.6
/>
/>“Allah iman edenleri, d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nya hayat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda ve ahrette sabit bir s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âz ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zerinde tutar; zalimleri de sap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kta b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. 14 ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░brahim 27
/>
/>“Muhakkak ki z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ólimler iflah olmaz” 28 Kassa 37
/>
/>"Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mden sak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z. Zira zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m, k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ómet g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ sahibini saran karanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒klar olacakt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r"7  
/>
/>Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n Kitab├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n anlat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m; birbirini besleyen ve tetikleyen be├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? kollu sald├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?eklindedir.
/>
/>I- Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mat/karanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k: Dalalet ve Cahiliyet.
/>
/>II-Nefsine Zulmetmek: F├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒trata ayk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ davran├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?, sorumsuzluk.
/>
/>III-Nimette Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m: Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒zk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ keyfince kullanmak, gasp.
/>
/>IV-Hukukta zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m: ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsanlar aras├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda e├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?itsizlik, adaletsizlik, ayr├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mc├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k.
/>
/>V- Y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânetimde Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m: Kurumsalla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m.
/>
/>Yery├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n halifesi insan, s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rekli m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele halinde8 oldu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n bu be├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? kolundan, bir ya da birka├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ihmal etmesi, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânemsememesi di├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?erleri ile m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelesini zayi eden sonu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žlara yol a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žar.
/>
/>“Allah'a ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?irk ko├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ma. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝phesiz ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?irk, ger├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žekten b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝k bir zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝md├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝r." 31 lokman 13
/>
/>Lokman(as)├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n o├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?luna duas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n temelini ortaya koyar. Allah; Adaletin, Nimetin ve F├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒trat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n bah├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?edicisidir. T├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬óinat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ insana hizmete memur k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lan Allah, insana da buna uygun davranmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ emreder. Allah’a ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?irk ko├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?anlar, bu ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âzellikleri g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âlgeleyen, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârten ve gasp eden ortaklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile zulme sebep olurlar. Ortak ko├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?malar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ayn├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ zamanda dengenin bozulmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve gaspt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. G├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zde olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turulan her put’un, insan ve toplum ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zerindeki sistematik m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝dahalesini kolayca m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ahede edebiliriz.
/>
/>Aliya ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░zzetbegovi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž hapiste U├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?K (Kosova Kurtulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? Ordusu) mensuplar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nazaraya girer. U├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?K mensuplar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░slam dininin, Arnavut halk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ geri ve pasif b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rakt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âylerler. Aliya “Sizinle fikri a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒dan anla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mam├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?il, ama S├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rplar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ne kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelenizi destekliyoruz” der. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?te U├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?K n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n anlayamad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve Aliya’y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ Bilge Kral yapan duru├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? budur ve k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âkeninde zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝me kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ kurani bilin├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž vard├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>Kurtulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?; ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânceleyip, sonra-lamadan t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ ile ayn├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ anda/tevhidi m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadeleyi gerektirir. Bir├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žok durumda, bunlardan birisine a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k verilmesi gerekse de, di├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?erlerinin ihmali y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒c├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ etkilere yol a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žar.
/>
/>Ferisiler ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░sa’ya (as) tuzak kurarlar.
/>
/>“Sana nas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âr├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝r? Kayser’e vergi vermek caiz midir” Matta Bab 22/17
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░sa tuzaklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ anlar, Caiz dese; Yahudi halka “Bak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n Roma’y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ destekliyor!” diyecekler. Caiz de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ildir dese;         Roma’ya “Size isyan ediyor“ deyip, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░sa’y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ tutuklatacaklar. Hz. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░sa zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n boyutlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n da bilincinde olarak, paran├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zerini g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âstererek devam eder;
/>
/>“Bu suret ve yaz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ kimindir? Onlar da: Kayserindir dediler. O vakit ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░sa onlara derki;
/>
/>-Kayserin ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?eyleri Kaysere, ve Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?eylerini Allah’a ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âdeyin.
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░sa; Roma zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânlerini g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âren ve reddeden bir duru├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? sergiler. T├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝yle kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kan, paras├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n kullan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bile ho├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârmeyen direni├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?. Buna kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░sa’n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n bu s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ Roma’y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ me├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?rula├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ran ve Laik bir anlay├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ân├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ren muharref gelenek.
/>
/>Basamak basamak planlanan m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele esaslar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u zaman hi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž bitmeyen basamaklarda tak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r kal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. “Hele bir iktidar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ alal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m, sonra hallederiz senin sorununu”  problemli bir yakla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒md├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Ve bu yakla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m, ekmek kavgas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndaki, kimlik m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelesindeki ya da hukuksuzluklar kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndaki ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žaresizli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?e mahk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╗m edilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lere y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ževirmektir. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?artlar bazen insanlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, kendi i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž dinamiklerinden ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ms├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z etkiler ve basama├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n en ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝st├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ne yerle├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tiriverir.
/>
/>Ya da Ta├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?uti bir sistemin kurumsalla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? totaliter bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na sessiz kalarak boyun e├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? bir m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n. G├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž, sermaye ve sistematik a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a sahip sistem, m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadeleyi s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rekli ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kmaza sokacak a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mlar yapar. Sonu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žta iyi vatanda├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? yeti├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tirmekten bir ad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m ileriye gidemeyen cemiyetler tarihteki yerini al├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mle m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelede; ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânc├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ bilgi, liderlik ve eylem i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žerisindeki bir kimsenin, benlik zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?amad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?fke, kibir ve tahakk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m edici zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âzelliklerinde bir liderli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?in, yeni bir m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝stekbir s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒f olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒c├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânetim olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ka├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lmazd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Ayn├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ zamanda m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele saflar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n gev├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?emesi ve k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na yol a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žar9.
/>
/>I-ZUL├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?MAT
/>
/>Kuran zalim topluluklardan, kavimlerden s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âz eder10. Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mat bir hal/durumdur, zemindir. Afak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬« ve enf├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝si ayetleri okuyamayan, S├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nnetullah├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve F├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒trat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âremeyen toplulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u ku├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?at├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. S├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rekli dalalet i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žinde insan yeti├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tirir ve onlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ye ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ževirir11.
/>
/>Y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zy├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda Alman halk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n %87’si Nazilere onay verir. Nazi zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n kurbanlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zde ayn├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ oranlarda Siyonistleri onaylayan se├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žim yaparlar. Uza├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a gitmeye gerek yok, ya├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z topraklarda y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒llar s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ren karde├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? kavgalar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, toplumsal zaaflar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒zdan kaynaklan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r ve toplumumuzun ezici ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unlu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u milliyet├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ži yakla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mlar i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žindedir.
/>
/>Dinlerin haricindeki hi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žbir be├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?eri sistem k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âkl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ bir toplumsal ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒slah├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ sa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?layamam├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Kimisi Sovyet, Yugoslavya ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?in modelleri gibi y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ deviremeden tarih olmu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?, geriye ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?oven duygularla birbirini paralayan kavimler b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rakm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Kimileri de Kapitalist d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nya da, hala yery├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ ifsada bo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?makta, ya da ulusalc├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kla kavimleri vuru├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turup durmaktad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n El├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žisi Hz. Muhammed’in 13 y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ll├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k Mekke m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelesinde Mekke halk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n %98’i ona tabi olmaz. 20 000 N├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝fuslu Mekke’de, hicret esnas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda sadece 400 ki├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ilik topluluk kendini zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mattan kurtarabilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tir.
/>
/>Peygamberin m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelesinde, zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mat i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žindeki toplum uyar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r, ikaz edilir ama d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?man bilinmez. M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝stekbir ve zalim y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âneticilere kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Cahili toplumlarda ise d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?man halklar olur,  bir topluluk di├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?er toplulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?man olur12. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?o├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unluklada adalet terk edilir. Belli topluluklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?man bilen anlay├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? bazen camilere, cem evlerine, Pazar yerlerine sald├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lar d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zenler13. Kendisini Kurani mesajlarla tan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mlamaya ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?an guruplarda bile g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âzlenen bir m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele kaymas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âzlenir. Dikkatle incelenirse Kurandaki “Dinde zorlama yoktur, sen onlar ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zerinde zorlay├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒c├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ilsin, sana d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?en sadece uyarmakt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r” emirlerinin hepsi cahili topluma kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âylenmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tir14.
/>
/>D├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nya ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zerindeki toplumsal hareketlerin ezici ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unlu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u yeni sistemlerini bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve katliam ile yerle├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tirirken. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░slam d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nyas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda ise tarihin tek kans├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z kurulan y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânetimi Medine’dir. Ve yine tarihin en kans├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z fethi, Mekke de ger├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žekle├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tirilir. Nebini vefat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndan 30 sene ge├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žmeden, de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?erden uzakla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?anlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ yine inananlara y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânelmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tir.
/>
/>Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mat/karanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k, Kuranda kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ Nur (Kuran i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin kullan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r) olarak ge├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žer15.
/>
/>“Karanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒klardan ayd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒karmak i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin apa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k ayetler indiren Allah’d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r” 57 Hadid 9
/>
/>Bu Nur, De├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?er kayb├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na u├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ram├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?, dalalet i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žinde ne yapaca├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bilmez kalabal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒klar i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ipidir. M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele esas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda sa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lam zemin ve ilke sa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?layan bu ipe sar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lmayan topluluklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n, zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n di├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?er kollar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelesi sonu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž vermez. Nazilerden kurtulanlar, Siyonist devlet kurar. Kurtulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? sava├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ verdim diyenler, kendi ulus devletlerini kurar ve onlardan pek farkl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bir yola da girmezler.
/>
/>Zalim sultalar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n istismar etti├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i bu kitle, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ân├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ne sa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lam se├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ženek ve g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝vence kondu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unda f├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒tri davran├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âsterebilir. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsan iradesi ve se├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žimine benzer tercihlerde bulunan topluluklar, k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yamet g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ de, tabi olduklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âneticilerle birlikte ha├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?rolunur/sorgulan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rlar16.
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žinizden yaln├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒zca zalimlere eri├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mekle kalmayacak olan bir fitneden de korunun!” 8 Enfal 25
/>
/>Ta├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?uti sistemler toplumlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n bu meylinin fark├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r ve sa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ten b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n salih topluluklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ alt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na al├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r, toplumdan koparmaya ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?eriati “Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m; Mazlumla, zalimin kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒zas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ boyunca s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rer” der. Bu anla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ma sessiz ve korkuya dayal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bir anla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Burada m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele, mustazaf kitleyi ayd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nlatma yada karanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kta b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rakma m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelesidir.
/>
/>Ve mustazaflar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, zalimler i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin bir felaket olur .
/>
/>“Zalimleri ise bir ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k ald├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve yurtlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda cans├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z olarak y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒p kald├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lar. 11 Hud 67
/>
/>Ya├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z co├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?rafyada ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░slam d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nyas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝k b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nde, mustazaf kitleler bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒c├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ sistemlere hep pasif tepkiler g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âstermi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lerdir. B├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nyelerinde bar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒klar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ potansiyel g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝c├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n fark├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na varmalar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, zalim sistemlerin en b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝k korkusudur. Selefi ve marjinal hareketler bu potansiyelin d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lanmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, uzla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒/entegrist hareketler ise bu potansiyelin harcanmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. B├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n peygamberler bu bilin├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž ile, zulm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝stekbirlerle mustazaflar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ birbirinden ay├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lard├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>II-NEFS├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░NE ZULMETMEK
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n yarat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda, uygun f├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒tri ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âzellikler, takva melekeleri ve unutkanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k, isyan, sab├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rs├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒zl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k ve bencillik, f├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cur vesveseleri bulunur17. Bu melekeler ve vesvese s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rekli ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ma halinde insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n bireysel ya├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?am├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turur. Yery├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nde Halifelik g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârevini y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝klenen ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n bu g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârevi aksatan her faaliyeti, nefsine yap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? bir zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝md├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝r18. Bunu ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž alt gurupta inceleyebiliriz.
/>
/>a) Nemelaz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mc├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k; Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?eriati insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârt zindan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ adl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ eserinde, a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ gereken en zor zindan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n, Benlik zindan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ oldu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unu s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âyler. Do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a, Tarih ve Toplum zindanlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bilgi ile a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rken, Benlik zindan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?k ile a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Bunu insana verecek en kuvvetli kaynak Din’dir. Kuran’da bu Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ipi olarak tan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mlan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Yeterli, bilgiye sahip ama umutsuzlu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a kap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? insanlarla s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒la├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z. Ya da zaman├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unu yapt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k, bunu yapt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k diye ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âv├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nen, ama i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?e yaramad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ diye kabu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?una ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žekilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? insanlarla kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒la├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z. Hatta bunlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝k k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒sm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ uzla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve pasif yap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lara yaman├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Nefsine ho├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? gelen, risk i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žermeyen, hatta ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u zaman yan cebini de dolduran faaliyetlerle ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âmr├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ doldurur19.
/>
/>b) Kibir; Tak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve bencilli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ini a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?amam├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? ki├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ilerin, sadece nefislerine zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mle kalmayan, m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele seyrini de zarara u├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ratan k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒sm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r bu. Kuran’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n uyar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bize yol g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âsterir.20
/>
/>Bir├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žok zaman M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝sl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝man topluluk da bu tip kimselere pragmatist yakla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r ve “Kol k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r yen i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žerisinde kal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r” mant├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile bunlara g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âz yumarlar. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?te o an, s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒navlar kaybedilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tir. M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadelenin ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânderleri liyakat sahibi olmal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>c)  Acelecilik; Tepkisellik ve kontrols├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z hareket yarardan ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žok zarara yol a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žar. Zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n sabr├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ yer bitirir, nefsine a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r gelir ve zamans├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lara sebep olur.21
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsan aceleci yarat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r… 21 Enbiya 37
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?al├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?kanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k anlam├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žabuk tepki, bir├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žok durumda yararl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ olsa da, baz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ durumlarda kontrols├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z hareketlere ve d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zensizli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?e yol a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žar. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? tezg├?┬?├?┬?├?┬?├?┬óhlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile dolu bir at├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âlye d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?al├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?an ki├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?inin seri hareketlerle 10 saniyede gidece├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i bir yere, ko├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?arak 14 saniyede gitti├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i tespit edilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tir. Yine b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âyle bir at├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âlye ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda, 20 ki├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?inin seri bir ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?la 13 saniye s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ren tahliyesi, panik halinde s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ma sebebi ile yar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m saati bulmaktad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>Mekke de bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n en koyu anlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda, bedevi cesareti ile m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?riklere kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ dikilen Ebu Zer (ra) hakk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ hayk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>“Ey Ebu Zer; Git kabileni uyar. Benden Sana gelenleri kabilene tebli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? et. Benim ortaya ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m haberi sana eri├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ince ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k yan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ma gel”22
/>
/>Hz. Muhammed Ebu Zer’i Mekke’den, daha verimli olaca├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ kabilesine g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânderir.
/>
/>Bedevi zihniyetli ki├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?iler, m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele meydan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda Allah’├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âvd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ kimseler olsa da, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânderli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?e geldiklerinde slogandan ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âte i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? yapamazlar. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nkilabi ve sa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele uzun soluklu, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žok y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ ve istikrarl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>
/>
/>Dipnotlar:
/>
/>*  ZUL├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?M: Kelime anlam├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile Karanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k, noksanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k, yan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lg├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, eziyet ve bask├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ anlamlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na gelir. A├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kla; Dalalet/├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k, azg├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k ve cehalet  kavramlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žerir. Gurur, kibir, kendini yeterli g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârmek, gasp ve bencillik gibi d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝lerden beslenir. Kur'an'da 316 ayette ge├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žer, Konu b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝, anlat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turan ayet guruplar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ (siyak ve sibak) ile birlikte muhkem ayatlerin yar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒dan ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?rudan zul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m konusunu ile irtibatl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>1-    2 Bakara 35 ; 5 Maide 27-30
/>
/>2-    Diyalektik iki z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒t de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?erin ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ma s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝reci
/>
/>3-    4 Nisa 75 ; 2 Bakara 216 ; 9 Tevbe 19
/>
/>4-    10 Yunus 13 ; 30 Rum 8-11 ; 29 Ankebut 34-41
/>
/>5-    8 Enfal 25-28
/>
/>6-    3 Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░mran 57 ; 6 Enam 82 ; 42 ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ura 22
/>
/>7-    Buhari, Mezalim, 8; Tirmizi, Birr, 83
/>
/>8-    3 Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░mran 135 ; 33 Ahzab72
/>
/>9-    42 ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ura 42-43 ; 3 Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░mran 159 ; 39 Z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mer 50-51
/>
/>10-  23 M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝’minin 33-41 ; 16 Nahl 33-36 ; 22 Hac 39-46 
/>
/>11-  2 Bakara 11-20 ; 6 Enam 122
/>
/>12-  5 Maide 8
/>
/>13-  22 Hac 38-41
/>
/>14-  2 Bakara 256-258 
/>
/>15-  5 Maide 15-16 ; 14 ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░brahim 1-5 ; 57 Hadid 9-10 ; 65 Talak 11 ; 35 Fat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r 19-25
/>
/>16-  34 Sebe 31-33
/>
/>17-  6 ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nfitar 6-7 ; 91 ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ems 7-9
/>
/>18-  2 Bakara 130 ; 4 Nisa 110
/>
/>19-  59 Ha├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?r 9 ; 3 Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░mran 116-117
/>
/>20-  3 Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░mran 159 ; 80 Abese 1-4 ; 3 Ali ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░mran 135,136
/>
/>21-    2 Bakara 214
/>
/>22-  M├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝slim, Fazilet-├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝l Sahabe 28
De ki: "├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝phe yok, namaz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m da, ib├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ódetlerim de, dirili├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?im de, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m de ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ólemlerin Rabbi olan Allah i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žindir ki." (Enam 162)
/>
/>    ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?zg├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?e inanan bir dine inan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yorum. Halk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝cadele etmeyi men eden bir dini kabullenecek olsayd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m, o dinin can├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ cehenneme derdim.
/>(Malcom X)

Seo4Smf Tagleri:
 


Facebook Comments